۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

آغاز احداث مرکز بین‌المللی سرطان پژوهی

عملیات احداث مرکز بین‌المللی سرطان پژوهی خاورمیانه با حضور ‌معاون رئیس جمهور در رشت آغاز شد.
کد خبر : ۱۹۴۱۱۶
صراط: عملیات احداث مرکز بین‌المللی سرطان پژوهی خاورمیانه با حضور ‌معاون رئیس جمهور در رشت آغاز شد.

عملیات احداث مرکز بین المللی سرطان پژوهی خاورمیانه در سایت لاکان این شهرستان و با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و پرفسور سمیعی استاد برجسته مغز و اعصاب جهان آغاز شد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با بیان اینکه تجلیل از مفاخر و بزرگان گیلان امری ضروری است، اظهار کرد: این بزرگان به‌عنوان عضوی از خانواده بزرگ ایران زمین چون نگینی در جان و دل مردم گیلان و ایران اسلامی می‌درخشند.
 
جمشیدی‌چناری با بیان اینکه با شناسایی و معرفی مفاخر و مشاهیر گیلان به نسل جوان ایران، می‌توان به آن‌ها هویت و امید بخشید و بستر مناسب توسعه استان و کشور را در آینده نزدیک فراهم ساخت.
 
وی از بزرگان تاریخی نظیر کیکاوس‌بن وشمگیر، حسن دیلمی، کوشیار گیلانی و میرزا کوچک خان جنگلی تا معاصر نظیر آیت‌الله بهجت فومنی، پروفسور فضل‌الله رضا و پروفسور مجید سمیعی یاد کرد که به‌عنوان مفاخر کشور می‌توانند موجب سربلندی کشور ایران و افتخارآفرین باشند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: به همت پروفسور سمیعی بزرگترین مرکز تخصصی علمی و پژوهشی سرطان خاورمیانه در رشت احداث می‌شود.
 
جشمیدی‌چناری با بیان اینکه 22 مرکز تحقیقاتی در مرکز علمی و پژوهشی سرطان در رشت تجمیع می‌شود، تصریح کرد: گیلان به قطب علمی سرطان در جهان اسلام تبدیل می‌شود.
منبع: تسنیم